Login

Lead conversies

Het gaat niet om de leads maar het gaat om de conversie naar klant. De conversie is het aantal klanten dat u uiteindelijk overhoudt aan een marketingkanaal.

Hoe berekent u de conversie op een lead?

Als u bijvoorbeeld 80 euro betaalt voor een conversie via Google Adwords of een banner betekent dat nog niet dat de conversie vervolgens 1 op 1 is. Een klik op de banner of de advertentie heeft geleid tot een ingevuld formulier en dus een conversie. Maar denkt u dat u de enige bent die deze lead heeft binnengekregen? Stel dat u 1 op 12 van de formulieren omzet in een uiteindelijke verkoop, dan kost een klant dus 80×12= 960 euro. Reken daarbij nog eens 12 keer een halfuur werk, zes offertes en drie presentaties en de werkelijk klantprijs komt al snel op 2000 euro. Als u dan een product verkoopt van 8.000 euro licentiekosten en 4.000 euro voor maatwerk dan is 2.000 euro best een forsee prijs voor een klant.

Wat zijn de OrangeRepublic lead conversie-cijfers?

We hebben al onze leads ingedeeld in drie categorie├źn: A, B, en C. De A-lead heeft een hoger investeringsbudget dan een C-lead. Onze ervaring is dat hoe hoger de investeringsbereidheid van een lead is, des te groter de kans is dat deze lead beslist voor een oplossing die door OrangeRepublic voorgesteld. Uit onderzoek onder onze klanten in 2007/2008 kwamen cijfers naar voren die in de onderstaande grafieken staat weergegeven.

Hoe leest u de grafieken?

De cijfers geven aan dat naargelang de investeringsbereidheid van een lead toeneemt, de aantallen leads afnemen en de conversie per lead juist verbetert. Projecten met een hoge investeringsbereidheid hebben vaak een doorlooptijd van 8-12 maanden vanaf het eerste contact tot de beslissing, terwijl kleinere projecten sneller afgerond worden. De grote projecten kennen een betere conversie bij onze klanten dan de kleinere projecten. OrangeRepublic heeft bij het bepalen van de basisprijs per segment rekening gehouden met gemiidelde aantal leveranciers dat de lead ontvangt en de kans op een opdracht.