Login

Referenties

De leverancier: Invantive

invantive siteInvantive levert sinds 2004 oplossingen om grip te houden op processen en projecten, van klein bedrijf tot beursgenoteerd. Guido Leenders, Directeur van Invantive zegt: “OrangeRepublic maakt het voor Invantive en de potentiële afnemer mogelijk om snel contact te leggen. De vooraf verstrekte informatie helpt Invantive om de afnemer verder te helpen. De kwaliteit van de Leads is aanmerkelijk beter dan via een aantal andere lead generatie kanalen en mocht het een keer wat minder zijn, dan is er geen gedoe: het wordt netjes gecrediteerd. En last but not least: OrangeRepublic is mensenwerk en die mensen maken het verschil dankzij hun klantgerichte houding.”

De service: OrangeRepublic leads

Invantive is een bedrijf dat midden 2009 met OrangeRepublic is gaan samenwerken voor gebieden als CMS, CRM, DMS, ERP en Financieel. Jack van der Steeg salesmanager bij OrangeRepublic zegt: “Invantive is een bedrijf dat gebruikt maakt van meedere bronnen voor leads. We waren ook blij toen we mochten bewijzen dat wij leads mochten gaan leveren die perfect aansloten bij Invantive’s markt in computerservices. We hebben gedurende de relatie onze filters aangescherpt en nu leveren we leads die passen binnen het minimum budget dat bij Invantive past in combinatie met de markt waar Invantive zich op richt”.

De vraag: Continental Automotive Trading Nederland

continentalContinental Automotive Trading is importeur van diverse instrumenten, tachografen en toebehoren onder de merknaam VDO. In juli 2008 startte Continental een zoektocht naar de oplossing voor een klantendatabase en een extranet, dat documenten en informatie beschikbaar maakt, voor klanten. OrangeRepublic leverde een CMS-selectiepakket met zeven leveranciers die konden leveren wat Continental zocht, binnen de wensen en budgetten die beschikbaar waren voor dit project. Studio2 Communications kreeg eind 2008 de opdracht voor het leveren van het nieuwe systeem.

De leverancier: Studio2 Communications

Studio2 logoStudio2 Communications is sinds 1999 actief in het ontwikkelen van webbased software. Studio 2 levert o.a. Webbased Management Tools als het CMS Easy2edit. Easy2edit kent inmiddels duizenden gebruikers binnen en buiten Nederland. Studio2 neemt CMS-leads af in het segment dat het best past bij de investeringsbereidheid en wensen van aanvragers van het CMS-selectiepakket. Inmiddels hebben onze leads tot verkopen geleid bij klanten waar Studio2 nog niet ‘binnen’ was, een daarvan is Continental Automotive Trading Nederland.

Frans Jansen,Sales Manager bij Studio2 is tevreden over OrangeRepublic. H vertelt: “wij maken sinds november 2007 gebruik van de leadservice van OrangeRepublic. De leads die ze opleveren, zijn goed gekwalificeerd. De verkoop zelf moeten we (helaas) nog zelf doen.”

De service: OrangeRepublic leads

“Studio2 Communications was geen makkelijke klant om te overtuigen van onze leadservice”, zegt Dennis van der Heijden, manager leadservice van OrangeRepublic. Het bedrijf had al veel ervaringen met diverse kanalen, maar nog niet veel geluk gehad met eerdere leadservices die via een zelfde soort methode werkten. Na de overeenkomst is het ook zeker nog enkele maanden zoeken geweest naar de juiste leadgroepen en criteria. Ondanks dat we nu passende leads leveren, blijven we scherp op de kwaliteit van de leads. “We krijgen nog met enige regelmaat tips en aanvulling van Frans Jansen over de inhoud van de interviews en kwaliteit van de geleverde leads”, aldus Van der Heijden, “en dat is enkel maar goed voor beide partijen en de rest van onze klanten.”

De leverancier: Green Valley

Green Valley CMSGreen Valley heeft een focus op web content management binnen de overheid en de zorgsector, waardoor het een van de leveranciers werd op de shortlist van een groot Nederlands Zorg Instituut. Na een uitgebreide selectie werd Green Valley gekozen als de leverancier voor het traject. Ook deze selectie starrte met de aanvraag van het CMS-selectiepakket. Michiel Riedijk, mededirecteur van Green Valley zegt over de OrangeRepublic leadservice: “de leadservice verzorgt na aanmelding een zorgvuldige analyse van de wensen van de klant. Dit levert leveranciers leads op die gescreend zijn. Dat maakt dat de leadservice kwalitatief goede resultaten oplevert.”

De service: OrangeRepublic leads

Green Valley was een van de eerste klanten van OrangeRepublic. “Ik kende veel mensen binnen Green Valley, vanwege een sponsorproject waar ik een aantal jaar eerder bij betrokken was”, aldus Dennis van der Heijden van OrangeRepublic, “Green Valley is een belangrijke speler in het CMS-segment overheid en zorg, hierdoor wist ik dat ze zeker interesse zouden hebben in CMS-leads, voor hun Discovery Server. Aan Green Valley leveren we leads uit deze specifieke branches”.

De leverancier: ABCrm

ABCrm logoABCrm is gestart in 2007 met de leadservice en heeft veel ervaring met het opvolgen van leads via dit soort systemen. Michael Huisintveld, directeur bij ABCrm zegt hierover: “OrangeRepublic is niet de enige bron voor onze leads, we werken samen met meerdere leveranciers om zo zoveel mogelijk leads te ontvangen die op zoek zijn naar een online CRM. We targetten specifiek op het MKB en via dit systeem van is dat mogelijk. Ondanks dat zeker niet iedere gestuurde lead van evenveel waarde is voor ons, meten we constant de conversie rate waardoor we inzage hebben in de totale conversies. Hieruit blijkt dat OrangeRepublic zeker een toegevoegde waarde heeft voor ons en zullen we deze dienst blijven afnemen” ABCrm is recentelijk ook gestart met een geavanceerd profiel op de CRMmatrix, om direct bezoekers naar de site te trekken, maar “We zien wel een toename van bezoekers hierdoor maar de conversie rate hiervan is nog niet bekend waardoor het nu nog te vroeg is om aan te geven of dat echt werkt”, aldus Huisintveld.

De service: OrangeRepublic leads

ABCrm heeft een systeem dat veel kleine en middengrote bedrijven aanspreek, de markt is dus enorm. Van der Heijden zegt:  “ABCrm  werkt al jaren met ons samen om deze MKB-ondernemers te wijzen op hun online CRM-oplossing. ABCrm is innovatief en staat altijd vooraan in de rij als het gaat om het proberen van nieuwe producten die we introduceren.”  ABCrm was een van de eerste klanten die op de  Softwarematrix actief was. “We weten dat we ons best moeten blijven doen om ABCrm tevreden te houden, we zijn niet de enige lead-generator die leads mogen leveren. Gelukkig ontvangen regelmatig berichten van ABCrm dat ze weer een lead naar klant hebben omgezet”, vult Van der Heijden aan.